Дата: 25 Окт 2020
Маските станаха неразделна част от живота ни. Предвид разпространението на COVID-19, според някои анализатори лицата ни ще останат покрити дълго време. Погледнато от друг ъгъл обаче, за съвременните модни дизайнери това е един съвсем нов аксесоар с много възможност.
В по-мащабното производство на маски са важни материите. В зависимост от бранша, маските за широка употреба трябва да са с правилни лицеви пропорции, да са комфортни и с добра степен на защита, коментира собственикът на текстилна компания в Горна Оряховица Милена Тончева и показва някои от своите модели: „Имаме материя, която е изцяло антибактериална. Памук, обработен със сребърни йони по немска технология, издържащ до 50 пранета. Имаме и изцяло памучна маска - за хора с алергии, със астма. Когато дизайнът е по-специален, използваме полиамид за външната част. Така можем да работим с дизайн на плата, с печат. Но винаги вътре има памук.”
Хит на работното място са шлемовете, заради удобството при продължително носене. А на улицата пък са актуални кърпите от тип “Бандана” - ползвани години наред най-вече от спортисти. Колоритът на българската традиция също има запазено място при маските - шевици, народни мотиви от фолклора. Компанията на Милена Тончева има цяла спортна линия с народни мотиви, към която вече е добавена и подходящата маска.
Колкото и рано да е все още, банските костюми за следващия сезон също са готови. Факторът “COVID-19” и тук е водещ, обяснява Милена Тончева: „Не сме спрели да си работим по колекциите от бански за 2021 година. Към тях сме предвидили да има маски, ако се наложи и има изискване на плажа да сме с маска.”
Цялото интервю с Управителя на Феми ЕООД в неделята по Нова можете да гледате тук:
https://nova.bg/news/view/2020/10/25/303431
Остави мнение/коментар