BG
BGN
  • BGN
  • EUR
Филтри

Категории с падащо меню

Плажна мода 2014


Дата: 2014-03-06

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

"Феми" пусна новата си плажна линия и ангажира последната Мис Горна Оряховица Алина Йорданова (сн. горе вдясно) за свое рекламно лице. Студентката, обявена за най-красивата горнооряховчанка през 2012г., и не по-малко чаровната й колежка Гергана Данева (сн. долу) с удоволствие показват прелести пред обектива на фотографа Пламен Иванов, споделяйки, че се чувстват перфектно в банските на "Феми".

Новата модна линия на един от най-атрактивните български производители на бельо и бански костюми е дело на дизайнера Иво Йорданов. Той твори моделите на горнооряховската фирма вече 6-7 години. Иначе е от Лясковец, а е завършил моден дизайн в София. Усещах модата като призвание още докато бях ученик и никога не съм искал да се занимавам с нещо друго, споделя за себе си Иво. Негови вдъхновители са Ели Сааб, Валентино, Коко Шанел, Готие. Не крие, че мечтае за нещо повече от създаване на плажна мода, но на този етап дава всичко от себе си за актуалните бански на "Феми". Производителите са принудени преди всичко да се съобразяват с търсенето на пазара. Не всяко нововъведение се приема, обяснява Иво. Българският пазар е много консервативен, смята той. Не сме ексцентрични и искаме нещата, които носим да бъдат общоприети. Не сме смели при избора си на дрехи и модата в България е малко по-различна от световната, смята дизайнерът. И дава пример с дълбоките бански. Те са супер хит по света, но в България така и не могат да се приемат.

Особено консервативни са мъжете. Тяхната плажна мода почти не се е променила в последните години. Не защото дизайнери като Иво не измислят нищо ново, а защото българските мъже не обичат експериментите.

В България и тази година банските с флорални щампи ще са преобладаващи на плажа. Само че новата тенденция е цветята да са по-скоро стилизирани и загатнати. Райетата също си остават актуални - тесни, с еднаква широчина и последователност. Модни са и геометричните фигури. А накъде и без животински принтове. Те присъстват почти всяка година в плажните колекции. Тази година обаче има нещо ново - леопардови, змийски, тигрови и прочие животински елементи са издържани в цветове, които не се срещат в природата или поне не при тези животни.

Откъм модели много вървежни са ресните в стил олд скул и кънтри. Всъщност ресните са световна тенденция, но още не се знае как ще се приемат на българския пазар, защото сега се пускат за първи път.

Модерни това лято са моделите тип макарон, особено когато създават излюзия за метален аксесоар. В тазгодишните бански ще видите и много камъни, различни видове драперии, чупки и набори. Много модерен е моделът тип „прегърни ме“, който създава илюзия за усукване на банския. Най-новото, което е много актуално в Европа, но тепърва се пробва в България, е бански с една презрамка. Преди 2-3 години такива рокли се бяха приели у нас, но сега ще видим как ще посрещнат банските, усмихва се Иво.

Цветовата гама на модерните бански е безкрайно разнообразна. Може да са в топли цветове от жълто до червено. Като вървят всякакви червени нюанси. Синьото в многото си вариации – тюркоазено, морско синьо, интензивното синьо също е хит. Черно-бялото си остава класика, особено за хората на години. В България не се приема много като цвят за бански, но по света кафявото с африкански привкус е модерно.

Цялото разнообразие от бански се отнася предимно до дамската мода. При м ъжете вървят предимно черното, тъмно синьо и тъмно зелено. Ярките щампи се отхвърлят от българския мъж, но виж райетата са сравнително добре приети.

В крайна сметка най-важното е да се съобразявате с фигурата си, съветва Иво. Младите момичета могат да си позволят всякакви експерименти, но зрелите дами трябва да внимават повече. А за да сте топ на плажа това лято смело съчетавайте банските с интересни аксесоари. Не става дума само за слънчеви очила, а всякакви гривни, амулети, шалове и прочие. Всичко е въпрос на вкус и мярка, съветва Иво.

 

Текст: Елена ВЕЛКОВА

В."Седмицата"

07.03.2014г.


Върни До Горе